2020年04月18日

地球に住めなくなっても自業自得

人間が地面をアスファルトで固めちゃったって、
植物はまだ生きようとしている。



カーラジオから、
原田真二の「タイムトラベル」が流れてきた。

星降り注ぐ時の果て
幾千万の船が旅立つ
住めなくなった青い地球は窓の外
やがて小さな点に消えたよ

もう40年以上前の曲なんだね。
その頃から世界は、
地球の環境汚染を問題にしてたのに。


転記

Coronavirus’ Letter To Humanity
人類の皆様へ (コロナウイルスからの手紙)

The earth whispered but you did not hear.
地球はささやきました。でもあなたがたには聞こえなかった。
The earth spoke but you did not listen
地球は話しかけました。でもあなたがたは聞こうとしなかった。
The earth screamed but you turned her off.
地球は叫びました!でもあなたがたは、
まるでスイッチを消すようにそれを消して、耳を貸しませんでした。

And so I was born...
だから私は生まれました、
I was not born to punish you..
私はあなたがたを罰するために生まれたのではありません、
I was born to awaken you..
あなたがたを目覚めさせるために生まれたのです、

The earth cried out for help...
地球は助けを求めて泣き叫びました、
Massive flooding. But you didn't listen.
ひどい洪水、水害、にもあなたがたは耳を傾けなかった。
Burning fires. But you didn't listen.
燃えさかる火、山火事もあなたがたは聞こうとしなかった。
Strong hurricanes. But you didn't listen.
強力なハリケーン、台風でもあなたがたは聞かなかった。
Terrifying Tornadoes. But you didn't listen.
恐ろしい竜巻、でもあなたがたは聞かなかった。
You still don't listen to the earth when.
あなたがたは、これでもまだ地球の話を聞こうとしません。

Ocean animals are dying due to pollutants in the waters.
海の生き物が海水の汚染物質により死んでいきます。
Glaciers melting at an alarming rate.
驚くべき速さで氷河が溶けています。
Severe drought.
深刻な干ばつ
You didn't listen to how much negativity the earth is receiving.
地球がどれだけネガティブなひどい状態を受けていても、あなたがたは聞こうとしなかった。

Non-stop wars.
止まない戦争
Non-stop greed.
止めどない貪欲さ
You just kept going on with your life..
あなたがたはただあなたがたの生活を続けていました。
No matter how much hate there was..
どれだけの憎しみがそこにあっても、
No matter how many killings daily..
どれだけの人が毎日殺されても、
It was more important to get that latest iPhone then worry about what the earth was trying to tell you..
あなたがたには地球があなたがたに伝えようとしていることより、最新のiPhoneを手に入れることの方が重要でした、

But now I am here.
でも今私はここにいます。
And I've made the world stop on its tracks.
そして私は世界の軌道を止めました。
I've made YOU finally listen.
私はあなたがたについに耳を傾けさせました。
I've made you take refuge.
私はあなたがたに避難を余儀なくさせました。
I've made you stop thinking about materialistic things..
私はあなたがたに物質的な考えをやめさせました。

Now you are like the earth...
今あなたがたは地球のようになっています、
You are only worried about YOUR survival.
あなたがたは自分たちが生き残ることだけを気にかけています。
How does that feel?
それはどんな風に感じますか?
I give you fever.. as the fires burn on earth.
私はあなたがたを発熱させました、地球が燃やされているように。
I give you respiratory issues.. has pollution fill the earth air.
私はあなたがたに呼吸器系の問題を与えました、地球の大気が汚染で充満しているように。
I give you weakness as the earth weakens every day.
私はあなたがたに弱さを与えました、地球が毎日弱っていくように。

I took away your comforts..
私はあなたがたから快適さを取り去りました。
Your outings.
あなたがたの外出
The things you would use to forget about the planet and its pain.
あなたがたが忘れてしまっていたこの惑星とその痛み
And I made the world stop...
そして私は世界を止めました、
And now...
すると今、

China has better air quality.. Skys are clear blue because factories are not spewing pollution unto the earth's air.
中国の大気の状態は良くなりました。工場が大気中へ汚染物質を吐き出さなくなり、空は青く澄み渡りました。

The water in Venice is clean and dolphins are being seen. Because the gondola boats that pollute the water are not being used.
ベニスの水は透明になり、イルカたちを見ることができます。水を汚染するゴンドラを使っていないからです。

YOU are having to take time to reflect on what is important in your life.
あなたがたはあなたがたの命、生活、人生において重要なことは何なのか、よく考える時間ができました。

Again I am not here to punish you.. I am here to Awaken you...
もう一度言いますが、
私はあなたがたを罰するためにここにいるのではなく、あなたがたを目覚めさせるためにここにいるのです、

When all this is over and I am gone... Please remember these moments..
これが全て終わった時私は去ります、
どうかこれらの瞬間を覚えておいてください、

Listen to the earth.
地球の声を聞いてください
Listen to your soul.
あなたがたの魂の声を聞いてください
Stop Polluting the earth.
地球を汚染するのをやめてください
Stop Fighting among each other.
お互いに争うことをやめてください
Stop caring about materialistic things.
物質的なことばかり考えるのをやめてください
And start loving your neighbors.
そして、隣人、近しい人を愛することを始めて下さい
Start caring about the earth and all its creatures.
地球とそこにいる全ての生き物を大切に考えることを始めてください

Because next time I may come back even stronger....
なぜならこの次私はさらに強力になって帰ってくるかもしれないから、

Signed,
Coronavirus
コロナウイルスより

Received by: Vivienne R Reich
ビビアンRリーチ記

~Feel free to copy and paste to share(自由にコピーしてシェアーしてください)



#原田真二 #ノストラダムス #地球環境汚染 #環境汚染
(C)世界でいちばん深い海にはまだ誰も潜ったことがない


ブログの持ち主が承認した後、コメントが反映される設定です。新着コメントは、各記事ページでご確認下さい。
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。

削除
地球に住めなくなっても自業自得
    コメント(0)